Wycieczka do Wrocławia
Data: 26-11-2017 o godz. 19:07:58
Temat: Wycieczki

W dniach 16-17 października uczniowie oddziałów gimnazjalnych udali się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia pod opieką p. Anieli Szymanek, p. Sylwii Woszczyk i p. Piotra Lange.

O godzinie 6:45 wyruszyli sprzed budynku szkoły i mimo tak wczesnej godziny humory nam dopisywały. Przed nami była długa droga na południowy zachód Polski, która minęła nam bardzo szybko i wesoło.

Pierwszym punktem wycieczki było Wrocławskie Zoo, gdzie czekała na nas nasza przewodniczka. Spacer najstarszym ogrodzie zoologicznym w Polsce rozpoczęliśmy od zwiedzania Afrykarium — oceanarium prezentującego ekosystemy wodne oraz lądowe fauny Afryki. Jest to pierwszy taki obiekt w naszym kraju, które dzieli się na cztery części — każda z nich odpowiada innemu biotopowi. Zobaczyliśmy tam m.in. manaty, rekiny brunatne, pingwiny przylądkowe i hipopotamy nilowe. Po wyjściu z Afrykarium zwiedziliśmy pozostałą część Zoo, a także mieliśmy możliwość wzięcia udziału w karmieniu lemurów przez ich opiekunów.

Po opuszczeniu ogrodu zoologicznego przeszliśmy do Ogrodu Japońskiego. Powstał on na skutek współpracy Polski z ambasadą Japonii. Otwarty był w 1997 roku, jednak dwa miesiące później całkowicie zniknął na trzy tygodnie pod powierzchnią wody w trakcie powodzi stulecia. Wymagał renowacji, a ponownie otwarty został w październiku 1999 roku. Po spacerze w ogrodzie zobaczyliśmy Halę Stulecia, która została oddana do użytku w 1913 roku, a w 2006 roku wpisano ją na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zatrzymaliśmy się również przy Iglicy Wrocławskiej, która ma ponad 90 metrów wysokości!

Następnie przejechaliśmy do Hydropolis, czyli muzeum wody. To pierwsze takie miejsce w Polsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw. Aby wejść do Hydropolis musieliśmy przejść przez ścianę wody, która tak naprawdę jest wyjątkową drukarką wodną!

Dzień zakończyliśmy spacerując po wrocławskich ulicach i rynku, które wyglądały bajkowo i magicznie w świetle gazowych latarni. Szukaliśmy również krasnali, które są symbolem Wrocławia. Obecnie jest ich 335 i nadal przybywa!

Następnego dnia po zjedzeniu śniadania na Hali Targowej zaczęliśmy zwiedzać pozostałą część Wrocławia. Byliśmy w różnych kościołach i katedrach m.in. w Katedrze greckokatolickiej pw. św. Wincentego i św. Jakuba, Archikatedrze św. Jana Chrzciciela. Wrocław nazywany został przez Jana Pawła II w 1997 roku - "miastem spotkań". Papież powiedział tak, gdyż we Wrocławiu spotykają się różne kultury, religie ze Wchodu i Zachodu.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Panorama Racławicka. Znajduje się tam obraz "Bitwa pod Racławicami" namalowany przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Dzieło zostało tak przedstawione, że oglądając go, wydawało nam się, że jesteśmy w centrum wydarzeń. Obraz wydawał się poruszać i budził w nas pozytywne emocje.

Po obiedzie wróciliśmy na Wrocławski rynek, gdzie mogliśmy jeszcze raz podziwiać jego piękno.

Po spacerze wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, lecz zadowoleni wróciliśmy do Błędowa pełni nowych i niezapomnianych wrażeń!